Startsidan  ·   Instagram  ·   Om Mysan  ·   Om Mig

Vem är jag?

Skrivet:    ·  Jag
 
Då jag inte tidigare har skrivit en presentation av mig utan endast av min fina häst och för att det har ramlat in så himla många nya läsare på senaste tiden så tänkte jag att japp, nu är det dags! 
 
Linnea Johansson Kvick heter jag är är född år 1992 den 24 September. En alldeles utmärkt dag att fylla år på, min pappa fyller år den 23 så jag är en perfekt födelsedagspresent. Jag bor med min sambo och våra djur i Sundbyberg där vi bott sedan April förra året, innan kommer jag från Uppsala där jag bott i hela mitt liv. Hemma här har vi min gamla kanin som är född 2004 och faktiskt är äldre än min häst. Han heter Putte och är alldeles för pigg för sin ålder! Det finns också 5 guldhamstrar som är kvar sedan min uppfödning. För tidigare har jag fött upp båda kaniner och guldhamstrar för utställning, något jag kan sakna ibland men det kommer tillbaka när tid och plats finns! Hund är något vi båda vill ha när det finns tid och pengar och en livsplan. Min sambo har en jättefin pudeltik vid namn Ella som bor hemma hos hans föräldrar just eftersom att vi inte kan ha hund just nu. Vilket jag tror hon trivs alldeles utmärkt med, hon är ju trots allt 15 år i Augusti! Mina föräldrar har två Chow chowar hemma vid namn Lego och Duplo. Lego är 7 i höst och jag bodde fortfarande hemma några år när vi hade honom, han är som en lillebror. Duplo fyller 2 i höst och honom har jag alltså inte lärt känna på samma sätt även om jag tycker hemskt mycket om honom också! 
 
Som person är jag väldigt glad och nästan lite för positiv. Min sambo skulle nog inte hålla med om detta haha men jag anser att jag aldrig vaknar på fel sida. Är alltid glad och positiv. Dock skulle han nog säga att morgonen inte är min tidpunkt på dagen vilket jag nog kan hålla med om. Jag är en zombie. Därav upplever han mig som arg ibland för att jag inte är vid medvetande och han ställer frågor som jag inte förstår eller uppfattar och därav blir svaren lite..dåliga! 
 
Min livsplan är inte vad det borde vara, har lite planer som jag tänkte dela med mig av när det är spikat och klart för att vara på den säkra sidan att inget ändras eller händer. Dock hoppas jag på en ljus framtid vilket jag tror det ser ut som. 
 
Jag har fastnat stenhårt för travhästar, den första travhästen jag kom i kontakt med var min kompis medryttarhäst Beautiful Vision. En underbarhäst vi lärt oss mycket av. Min fina vän tog sedan över hästen och dom kom väldigt långt tillsammans. Final fantasy var ett travsto som var den första travaren jag hade som "min". Min mammas arbetskollega hade detta stoet och behövde hjälp. Mamma kastade direkt in mig i detta och det är jag så tacksam för. Jag red Fay ett halvår ungefär och det var magiskt. Underbar var hon, jag saknar henne så. Hon började dock påvisa ett väldigt underligt beteende och började skaka vid ridning. Det visade sig vara epelepsi. Hon togs bort i April 2007. Världen rasade samman. Jag fick rida en russkorsning i stallet, världens bästa stallkompisar, dock passade vi inte ihop så bra och jag blev erbjuden att börja ta hand om ett travsto vid namn Sita Ladle och det var med henne allt kom igång påriktigt. Efter det är det travhästar som gäller. Jag har kört trav på solvalla travskola och även där blev jag såld. När jag i maj 2014 skulle köpa en egen häst så fanns det inga frågetecken, det skulle vara en oinriden travsto och det blev det! Men det vt ni nog redan om! Min älskade Mysan! 
 
Jag med dom fina travhästarna Moa sigel & Fiorentina S.N



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Måndag Klättring + bommar
Tisdag Vila
Onsdag Dressyr
Torsdag Hoppning
Fredag Uteritt (medryttare)
Lördag Tömkörning
Söndag Uteritt

Moa Sigel

E. Super Arnie (US)
Ue. Count's Pride (US)
Mysan som hon kallas till vardags är en varmblodig travare som jag köpte i maj 2014 helt oinriden. Hon är en otroligt kärleksfull och trevlig häst som alltid försöker göra sitt bästa.


Linnea Johansson Kvick

Jag som driver bloggen heter Linnea och bor med min sambo och Mysan i Stockholm. Jag pluggar till ekonom och extrajobbar lite som sysselsättning och på fritiden har jag hand om min häst och umgås med min sambo och våra vänner. Jag föder upp guldhamstrar som en liten sidohobby också. Följ oss på våran resa här!

"Från travbana till tävlingsbana"

"Frysmärkt lika med utmärkt"
Follow on Bloglovin



Kontakt [email protected]