Startsidan  ·   Instagram  ·   Om Mysan  ·   Om Mig

Moa Sigel

Skrivet:    ·  Moa Sigel
 
 
Moa Sigel 
F. 2004-06-14
E. Super Arnie (US)
Ee. Super Bowl (US)
U. Ma belle sigel
Ue. Count's pride (US)
 
Mysan kallar jag henne för och hon är då ett brunt travsto. 
Hon har gått kvallopp som liten men fick senskada båda fram efter att ha fastnat i leran i hagen. Skulle då egentligen gå till slakt men fick komma till förra ägaren och läka ihop och blev även lite körd efter det men det slutade med att hon blev fölsto. Hon har fått tre föl och alla hingstar med otroligt gulliga namn. 
Snaf, Charlie och Djokk. Ska bli roligt att få följa dom och se hur det går för dom små. Hon är aldrig sutten på utan endast körd. Hon har haft det otroligt bra hos sin förra ägare och det kändes nästan dumt att ta henne därifrån, en otroligt fin gård med otroligt fantastiska hagar. Jättefint var det verkligen och Mysan har haft det otroligt bra. Tror dock att hon kommer få det bra här också även om det inte är lika fantastiska hagar, dock är det bra hagar för att vara mitt i Sthlm. 
 
Hon är fantastiskt snäll och trevlig på alla sätt och vis. Så kärleksfull och kan inte för allt i världen bli tränsad om hon inte får somna på min axel och bli kliad överallt och pilla i mitt hår först. Daglig tränsningsritual. Hon är positiv till allt vi gör och försöker sitt bästa i allt. En otroligt omtyckt (av alla) häst som jag tror kommer kunna gå långt ♡
 
Det är en fantastisk häst jag har fått, det kunde inte ha blivit mer rätt helt enkelt. 
 
♡Anonym♡
Skrivet: 2014-05-28,  kl. 09:56:10

Men vad otroligt söt!! :-) Du har säkett redan tänkt på det men rtt tips är att hålla koll så hon inte går upp mer i vikt då hon har fettdepåer. Vet en del travhästar som fått fång som sett ut så.

♡jossan♡
Skrivet: 2014-05-28,  kl. 09:56:36 Blogg:  http://minfux.blogg.se

// Jossan




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Måndag Klättring + bommar
Tisdag Vila
Onsdag Dressyr
Torsdag Hoppning
Fredag Uteritt (medryttare)
Lördag Tömkörning
Söndag Uteritt

Moa Sigel

E. Super Arnie (US)
Ue. Count's Pride (US)
Mysan som hon kallas till vardags är en varmblodig travare som jag köpte i maj 2014 helt oinriden. Hon är en otroligt kärleksfull och trevlig häst som alltid försöker göra sitt bästa.


Linnea Johansson Kvick

Jag som driver bloggen heter Linnea och bor med min sambo och Mysan i Stockholm. Jag pluggar till ekonom och extrajobbar lite som sysselsättning och på fritiden har jag hand om min häst och umgås med min sambo och våra vänner. Jag föder upp guldhamstrar som en liten sidohobby också. Följ oss på våran resa här!

"Från travbana till tävlingsbana"

"Frysmärkt lika med utmärkt"
Follow on Bloglovin



Kontakt [email protected]